اخبار داخلی
شماره: 21172
1395/02/13 - 12:06
نخستین «جشنواره سلولهای بنیادی» در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی ریاست‌جمهوری از برگزاری نخستین جشنواره سلولهای بنیادی کشور با حضور برگزیدگان المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش بنیان، امیرعلی حمیدیه با اشاره به برگزاری دومین مرحله از نخستین المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی کشور اظهار داشت: این آزمون به همت وزارت آموزش و پرورش و  ستاد توسعه علوم فناوری سلولهای بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از 9 ماه پیش در کشور برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: با تلاشهای فراوان این دو سازمان، نخستین مرحله از این المپیاد همانند سایر المپیادهای کشور در اسفند ماه سال 94 در کشور برگزار شد.

حمیدیه به شرکت حدود 3 هزار و 700 دانش‌آموز در مرحله اول این المپیاد اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 398 نفر به مرحله دوم این المپیاد که امروز برگزار شد، راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: از برگزیدگان دوره دوم این المپیاد، در نخستین جشنواره سلولهای بنیادی کشور که از 30 اردیبهشت‌ ماه تا اول خرداد ماه سال جاری با حضور برترین دانشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش تسنیم ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این المپیاد در مرحله اول فقط در جمهوری اسلامی برگزار شده است، تصریح کرد: امیدواریم که در سالهای آینده با کمک مسئولان کشور این المپیاد در سطح بین‌المللی برگزار و به اسم جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از المپیادها زیر نظر وزارت آموزش پرورش برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در حالی که فقط یک سال برای آن برنامه‌ریزی شده بود، همزمان با دیگر المپیادها در اسفند سال 94 برگزار شد و به طور مستقیم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

حمیدیه در پایان تصریح کرد: هنوز جوایز و حمایت‌هایی که از آزمون‌هایی مانند کنکور می‌شود به این المپیاد تعلق نمی‌گیرد و این موضوع به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیاز دارد که در حال حاضر در حال پیگیری مراحل آن هستیم اما زمان زیادی برای چنین تأییدی لازم است.

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved